Een slimme marketingstrategie is cruciaal, zelfs voor een bouwbedrijf. Een marketingstrategie helpt u niet alleen om klanten te werven; het kan veel van uw bedrijfsproblemen oplossen.
Een succesvolle marketingstrategie stelt u in staat om duidelijkheid te krijgen over uw doel; het zal het team in staat stellen om zich te concentreren op dat doel en de coördinatie gemakkelijker maken. Bovendien zal het u helpen de hindernissen te overwinnen waarmee een bouwbedrijf wordt geconfronteerd in een verzadigde industrie. Daarom brengen wij u de top vijf marketingstrategieën voor een bouwbedrijf die het spel volledig zullen veranderen.
Get Digital
In het digitale tijdperk hebben bedrijven hebben een online aanwezigheid nodig om te gedijen. Of u nu een bouwbedrijf bent of een eenpersoonsteam, een online platform zal helpen bij het opzetten en exponentieel uitbreiden van uw bedrijf. Gezien de manier waarop de wereld online is gegaan, zal uw afwezigheid in de digitale gemeenschap alleen maar gevolgen hebben voor u en uw bedrijf.
Een van de beste manieren om digitaal te gaan met uw bedrijf is het lanceren van uw eigen website. Een professionele website ontwikkelaar kan u helpen de perfecte website te ontwerpen om uw bedrijf online te vestigen. Zorg ervoor dat u alle essentiële aspecten van uw bedrijf in de website opneemt. Investeren in het ontwerp en de inhoud zal ook helpen om meer klanten te werven.
De website dient niet alleen om ontdekt te worden, maar geeft ook meer informatie over uw bedrijf, uw arbeidsethos, uw eerdere werk en uw contactgegevens. Het zal potentiële klanten in staat stellen om contact met u op te nemen en hun vragen of berichten voor u achter te laten.
Rebrand uw bedrijf
Een cruciale marketingstrategie is het creëren van een merk dat resoneert met uw doelgroep. Wanneer u een marketing campagne voor uw bouwbedrijf begint, is het rebranden van uw bedrijf verplicht.
Het creëren van een professioneel merk voor uw bedrijf stelt uw doelgroep en zoekmachines in staat om u als een professioneel en geloofwaardig bedrijf te beschouwen. Bedrijven met meer geloofwaardigheid krijgen daardoor een hogere exposure online.
Het belangrijkste onderdeel van een merk is het gezicht – het logo. Het logo dat u ontwerpt voor uw merk vertegenwoordigt uw bedrijf op het hele internet. Daarom moet de eerste stap zijn rebranding met een logo. U kunt grafische ontwerpers inhuren om een professioneel merklogo voor uw bedrijf te maken, of u kunt een online logo-generator gebruiken om creëer een professioneel logo in een mum van tijd.
Zodra u een logo heeft, kunt u overgaan op banners, flyers, billboards en visitekaartjes om meer mensen te bereiken en professioneler over te komen.
Investeer in Social Media Marketing
Nu u online bent en een professioneel ontworpen merk hebt, moet u mensen laten weten dat u er bent en klaar staat om hen van dienst te zijn. In een fysieke omgeving zou u borden gebruiken om mensen naar uw bedrijf te leiden.
Het digitale equivalent van die marketingtruc is sociale-mediamarketing. Er zijn multiple social media platforms beschikbaar om te gebruiken. Dus hoe kom je erachter waar je digitale marketing campagne begint?
Doe een beetje onderzoek naar uw doelgroep. Waar denkt u dat uw doelgroep rondhangt? Is het Facebook? Twitter? LinkedIn?
De beste truc om social media over te nemen is om te investeren in 3 tot 4 trendy social media platforms. Je kunt gebruik maken van Facebook Ads of Instagram Ads om je bedrijf online te promoten. U kunt ook Snapchat, Twitter of Pinterest gebruiken om mensen naar uw website te leiden. Alle promotie-inhoud moet echter creatief zijn en je publiek dwingen om je bedrijf te bekijken.
Marketing met partners
Een van de beste marketingstrategieën om een groter publiek te bereiken is om samen te werken met een ander merk dat vergelijkbaar is met het uwe en elkaars producten of diensten te promoten om uw klanten een vruchtbare combinatie te bieden.
Wanneer u samenwerkt met een nieuw bedrijf, krijgt u extra exposure en stelt u zich bloot aan een geheel nieuwe doelgroep. Zorg ervoor dat het bedrijf waarmee u samenwerkt geen directe concurrent is, want dat zou voor beide merken niet werken. U kunt exclusieve kortingen geven aan uw partner's klanten, of u kunt uw diensten samenvoegen om hen iets nuttigs te geven.
Een uitstekend voorbeeld hiervan is de samenwerking met een schildersbedrijf. Terwijl u de bouw voor uw klanten beheert, kan uw partner de daar beschikbare verfklussen op zich nemen. U moet ervoor zorgen dat uw partner een belangrijk publiek heeft voor uw voordeel.
Een blog maken
Hoewel het ongebruikelijk lijkt om een 'bouwblog,' te hebben, is het dat allerminst. Net als alle andere bedrijven en industrieën zou ook een bouwbedrijf een blog moeten hebben. Met een blog kunt u uw doelgroep erbij betrekken en tegelijkertijd gratis uw professionele kennis overbrengen.
Wanneer uw publiek op internet zoekt naar triviale tips in verband met de bouw en uw blog verschijnt, betekent dit dat u misschien een lead verdient. Als de lezer uw inhoud doorneemt en het leuk vindt, is de kans groot dat ze nog meer geïnteresseerd zijn in diensten en expertise.
U kunt artikelen en blogs en korte DIY video's plaatsen om uw publiek te betrekken en hen te laten weten dat u’een professional bent die weet wat ze’doen. Vinden van een Virtuele Assistent(VA) zal het proces van content creatie en promotie vergemakkelijken.
Goed doordachte inhoud op uw blog zal ook helpen uw website hoger op zoekmachines, zodat mensen gemakkelijk te vinden.
In conclusie
Een bouwbedrijf heeft net als elk ander bedrijf een professioneel marketingplan en marketingstrategieën nodig. In staat zijn om uw bedrijf succesvol in de markt te zetten is echt prijzenswaardig. We hebben een paar voorbeelden van succesvolle marketingstrategieën gegeven om u te helpen bij de lancering en uitbreiding van uw bouwbedrijf.
We hebben ons vooral gericht op digitale media, omdat mensen daar tegenwoordig een groot deel van hun tijd doorbrengen. Hoewel u moet zorgen voor fysieke marketingstrategieën, zullen de hierboven genoemde tips u helpen een sterke basis te leggen voor uw bouwbedrijf, wat zal helpen bij het uitvoeren van een succesvolle fysieke marketingcampagne.
Een logo nodig voor uw bedrijf? Waarom niet zelf ontwerpen?
Als u geen geld heeft in uw budget voor een logo, wanhoop dan niet. In het verleden had u misschien beperkte mogelijkheden, maar tegenwoordig is de technologie zo ver gevorderd dat vrijwel iedereen zijn eigen logo kan ontwerpen met behulp van een online logo design tool zoals logogenie.
In ons digitale tijdperk gaat het bij ontwerpsoftware minder om de technische vaardigheid van je handen en meer om je creatieve ideeën. Je hoeft je penseelstreken of potloodschakeringen niet te beheersen — je hebt zelfs geen vaste handen nodig. Met digitale logo makers, alles wat je nodig hebt is een idee.
Logogenie, en andere online ontwerptools, gebruiken sjablonen om het ontwerpen snel en gemakkelijk te maken, zelfs voor beginners. Eerst selecteert u uw branche in het dropdown menu.
Wij’hebben onze sjablonen gecategoriseerd volgens de behoeften en eisen van de topindustrieën, dus het vinden van de uwe is de eerste stap. Ons algoritme zal dan de top keuzes voor uw industrie genereren.
Kies gewoon degene die je leuk vindt en begin met bewerken. U kunt elke sjabloon aanpassen hoe u wilt, en uw keuzes personaliseren voor:
Hoofdafbeeldingen
Bedrijfsnaam en slogan
Font en typografie
Kleurenschema's
Tekst- en beeldformaten
Plaatsing van tekst en afbeeldingen
Nieuwe iconen toevoegen
Layering (sommige afbeeldingen achter of voor andere plaatsen)
U kunt kiezen uit onze interne bibliotheek van meer dan 200 iconen. Een snelle blik laat zien dat er veel van de intellectuele afbeeldingen zijn die we hierboven hebben genoemd, waaronder bomen met regenboogbladeren, schildwapens, boeken, afstudeercaps en meer.
Als je meer geavanceerde technieken wilt gebruiken, schreven we een snelle beginnersgids’s voor het gebruik van Logogenie. Hierin worden alle nuances van de Logogenie-interface uitgelegd, inclusief hoe u afzonderlijke aspecten van de basisafbeelding kunt bewerken, bepaalde kleuren kunt veranderen maar andere niet, en uw typografie kunt perfectioneren.
Met een DIY logo maker als Logogenie kan je een professioneel logo maken in slechts enkele minuten. Als u klaar bent, kunt u alle rechten en commerciële licenties kopen voor $24,90, waarmee u uw logo voor altijd krijgt.
Hoewel de sjabloon-stijl van het ontwerp goed werkt voor beginnelingen, krijg je betere resultaten als je eerst wat basiskennis opdoet over grafisch ontwerp. Blijf onze blog lezen voor speciale ontwerptips, rechtstreeks van deskundige ontwerpers.
Auteurprofiel
David Anderson is afgestudeerd als bedrijfskundige met als hoofdvak marketing. Hij is gespecialiseerd in communicatieontwerp en heeft vele merken geholpen hun doelstellingen op het gebied van marketingcommunicatie te bereiken. Nu schrijft hij voor freelance klanten over onderwerpen met betrekking tot merkontwerp, visuele communicatie en marketing.