Begin met het ontwerpen van uw logo

7 SEO-tips om een online bedrijf te laten groeien

Gepubliceerd: 25.10.2018

Google SEO tipsAls u probeert uw online bedrijf van de grond te krijgen of als u al een tijdje meedraait, weet u waarschijnlijk al hoe belangrijk het is om voor de ogen van uw doelgroep te komen, en om dat te doen moet u als het ware vrienden worden met de zoekmachines. Met andere woorden, SEO is een absolute must, en we vinden het behoorlijk belachelijk wanneer we content tegenkomen waarin iets bombastisch wordt geadverteerd als “SEO is dood”.

 
Het ding over SEO is dat het’s voortdurend verandert, en ondanks dat Google RankBrain heeft geïntroduceerd, is het’s nog steeds niet slim genoeg om te beslissen welke websites hoge kwaliteit bieden zonder onze input. In feite kijkt het naar meer dan 200 belangrijke en meer dan 10.000 minder belangrijke ranking signalen voor aanwijzingen. Dat beantwoordt een beetje je vraag of SEO dood is of niet. Als u nog steeds niet zeker weet of SEO een essentieel instrument is voor uw online bedrijf, bekijk dan onze lijst met 7 redenen die aantonen dat het de meest relevante manier is om uw merk en bedrijf te laten groeien.
 

1. SEO gaat niet snel weg


We hebben al gezegd dat RankBrain naar meer dan 10.000 signalen kijkt bij de beslissing waar uw website in de zoekresultaten wordt geplaatst, wat een duidelijke aanwijzing is dat SEO nog steeds even belangrijk is. Dit geldt dubbel voor drie van de belangrijkste signalen, namelijk: inhoud van hoge kwaliteit, backlinks van gezaghebbende websites, en relevante zoekwoorden.
 
Zelfs opkomende technologieën, zoals voice search, vertrouwen op trefwoorden van gebruikers om een bedrijf te lokaliseren of een bepaalde term te vinden. Zoekmachines, zo slim als ze zijn, zijn nog steeds niet in staat om menselijke spraak te interpreteren zoals mensen dat doen, en totdat dat gebeurt, zal SEO altijd die brug zijn tussen machines en mensen.
 

2. SEO is relatief goedkoop


Tenzij uw online bedrijf al enorm succesvol is, hebt u waarschijnlijk het gevoel dat uw budget al te dun is uitgesmeerd, en bent u vaak verscheurd tussen investeren in uw bedrijf of meer geld uitgeven aan marketing. Het ding over marketing is dat het’s vrij duur. SEO, aan de andere kant, is een stuk goedkoper, en als u het zelf doet, kan het u een hoop geld besparen, anders kunt u, als u geen idee heeft over hoe u het moet aanpakken, altijd contact opnemen met een SEO bedrijf.
 
Nu, het’s ROI is lager dan die van PPC, maar het’s nog steeds vrij goed. Sociale media helpen je om je volgers te binden en het imago van je merk te versterken, maar de basis van je online aanwezigheid is nog steeds gebaseerd op SEO. Dit is goed nieuws voor bedrijven die niet veel geld te besteden hebben aan marketing, althans niet in het begin.

 

Start met het ontwerpen van je logo

 


3. SEO helpt u meer klanten te werven


Er wordt geschat dat ergens tussen 80% en 90% van de klanten online gaan en online gebruikersbeoordelingen en productspecificaties opzoeken voordat ze beslissen over hun aankoop, zelfs als ze in de winkel zijn om het product te bekijken. Dat percentage zal de komende jaren alleen maar toenemen, wat betekent dat u er alles aan moet doen om ervoor te zorgen dat uw product of dienst online zichtbaar is. Een SEO proces is nog steeds de beste manier om dat te bereiken.

 
4. Lokale SEO en mobiele zoekopdrachten nemen toe


Mobiele zoekopdrachten zijn het digitale landschap gaan domineren en Google heeft daarop gereageerd met de introductie van mobile-first indexing. Dit heeft de zaken in zekere zin ingewikkelder gemaakt voor online bedrijven, omdat ze ervoor moeten zorgen dat hun websites een responsief ontwerp hebben, maar aan de andere kant heeft het deuren geopend voor een aantal nieuwe praktijken en technieken die hen kunnen helpen meer klanten te krijgen, zoals lokale SEO.
 

Google zoekmachine

 
5. SEO is essentieel voor een goede gebruikerservaring


Google draait om een betere gebruikerservaring, en dat is een van de redenen waarom het de voorkeur geeft aan websites en online bedrijven met een responsief ontwerp, inhoud van hoge kwaliteit, een goed ontworpen UI, enzovoort. Dat zijn allemaal onderdelen van SEO. Natuurlijk moet u er altijd naar streven om uw klanten de best mogelijke ervaring te bieden, maar in dit geval is dat nodig, want hoe beter is, hoe hoger uw Google-ranking zal zijn.


6. SEO heeft langdurige effecten


Als u uw SEO goed hebt gedaan, moet u bereid zijn te wachten voordat u echte resultaten ziet. Binnen de eerste 12 maanden zult u echter het verschil kunnen zien. Maar waarom zou je de moeite nemen als het zo lang duurt? Omdat SEO een langetermijnstrategie is en als u vandaag uw SEO-huiswerk doet, zal uw bedrijf de positieve effecten van SEO minstens een paar jaar ervaren. Hoe meer tijd, moeite en geld u besteedt aan SEO, hoe beter.

 
7. SEO wordt ook gedaan door uw concurrenten


U hebt waarschijnlijk een winstgevende niche gekozen voor uw online bedrijf, en dat is slim, want daar valt geld te verdienen. Dat betekent echter ook dat er veel concurrentie is die met u strijdt om dezelfde doelgroep. In dergelijke gevallen kan zelfs het kleinste voordeel de weegschaal in uw voordeel doen doorslaan.
 
U kunt er zeker van zijn dat uw concurrenten hun SEO verdubbelen, en als u dat niet doet, loopt u al een paar stappen achter. Maar, zelfs als u vertrouwt op SEO om uw bedrijf’ online aanwezigheid te stimuleren, houd in gedachten dat u het moet behandelen als een continu proces, niet als een eenmalige fix. Alleen dan kunt u verwachten uw concurrenten voor te blijven.
 

Conclusie


Online aanwezigheid is alles als het gaat om uw online bedrijf, en de enige manier om ervoor te zorgen dat uw producten worden gezien door uw doelgroep, is SEO. Het helpt u niet alleen om een betere ranking te verkrijgen, maar het stelt u ook in staat om een betere gebruikerservaring te bieden, wat zeker gewaardeerd zal worden door potentiële klanten.

 

Start met het ontwerpen van je logo

 

Bekijk onze andere artikelen

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

Een slimme marketingstrategie is cruciaal, zelfs voor een bouwbedrijf. Een marketingstrategie helpt u niet alleen om klanten te werven; het kan veel van uw bedrijfsproblemen oplossen.   Een succesvolle marketingstrategie stelt u in staat om duidelijkheid te krijgen over uw doel; het zal het team in staat stellen om zich te concentreren op dat doel en de coördinatie gemakkelijker maken. Bovendien zal het u...

Lees meer
Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Het valt niet te ontkennen. De afmetingen van onze schermen krimpen en mobiele apparaten nemen in hoog tempo de wereldmarkt over. Het wijdverbreide gebruik van smartphones en tablets heeft waardevolle nieuwe marketingkanalen gecreëerd. Maar het is duidelijker dan ooit dat een one size fits all benadering van mobiel logo-ontwerp niet langer volstaat in de digitale advertentieruimte. Responsieve logo's lossen deze ...

Lees meer
Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Wanneer je met afbeeldingen werkt, werk je waarschijnlijk op een bepaald moment in Photoshop. Adobe Photoshop is misschien wel de bekendste, populairste grafische ontwerpsoftware ter wereld en als zodanig is het al tientallen jaren toonaangevend in de industrie. Dat betekent niet dat het makkelijk te leren is. Of dat het intuïtief werkt. Veel ontwerpers lopen tegen problemen aan als ze met Photoshop leren werken....

Lees meer
Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Ongeacht uw branche is het hebben van een aantrekkelijke en functionele website tegenwoordig een must. De concurrentie is immers harder dan ooit, mede door de pandemie van 2020 die ons heeft gedwongen ons leven naar het internet te verplaatsen. Ondernemers van nu moeten hun spel verbeteren en meer moeite doen om hun online aanwezigheid op te bouwen, onder meer met messaging-apps voor bedrijven, zoals WhatsApp for Bus...

Lees meer

Genereer nu een AI-gegenereerd logo

U moet uw bedrijfsnaam invoeren
x