Terwijl u’s ideeën verzamelt, zijn hier een paar vragen die u zich daarbij kunt stellen:
Hoe zou u uw bedrijf omschrijven?
Wat is de missie van uw bedrijf?
Wat probeert u te bereiken?
In welke waarden gelooft u, als bedrijf, en probeert u deze aan de wereld over te brengen?
Wie is uw publiek?
Tot welke woorden voelt uw publiek zich aangetrokken?
Welke gevoelens wilt u oproepen bij uw klanten?
Welke bijvoeglijke naamwoorden komen in u op als u denkt aan een naam voor uw bedrijf?
Hoe klinkt de naam als ik hem hardop uitspreek?
Ga in contact met je branche. Onderzoek verder opkomende trends, trefwoorden die experts en klanten vaak gebruiken bij het googelen van uw branche en waar u uw eigen rol daarin ziet. Noteer bedrijfsnamen waar u van houdt en die u haat. Van elk van deze namen valt iets te leren. Duik erin om uit te vinden waarom u van deze namen houdt of ze haat voor concurrenten en daarbuiten. Deze oefening op zich zal veilige intenties bepalen voor uw bedrijfsnaamgeving.
Wees open voor woordspelingen als optie om diepte te creëren in de betekenis van uw toekomstige bedrijfsnaam. U kunt overwegen uw dienst in de naam op te nemen als uw bedrijf op diensten is gebaseerd, zoals “Sunny Day Designs”. Begrijp naamgevingstrends binnen uw branche en op een breed spectrum. Hier zijn er een paar:
- Eén woord vertrouwen (Uber, Apple, Sonos)
- Samengestelde woorden (Evernote, Facebook)
- Menselijke namen, vooral gebruikt voor solopreneurs (Beyoncé, Oprah, Warby Parker)
- Mash-ups (Instagram)
- Achtervoegsels toegevoegd aan het einde (Spotify)
- Klinker weglaten (Flickr)
- Opzettelijke spelfouten (Lyft)
- Plant en dier, samen (Vijg en Mus)
Probeer het visueel uit. Implementeer potentiële bedrijfsnamen in een voorlopig logo-ontwerp om een gevoel te krijgen hoe het eruit zal zien en zal klinken. Wees niet bang om feedback te vragen. Test het met mensen die u respecteert en vertrouwt. Google biedt een bewerkbaar formulier dat u kunt gebruiken om een korte en lieve enquête te sturen over de namen die u in gedachten hebt. Jessica Walsh, medeoprichter van ontwerpbureau Sagmeister & Walsh stelt: “Als niemand er een hekel aan heeft, houdt niemand er echt van.”
Kwaliteiten van een goede bedrijfsnaam
Nu u’uw ongefilterde ideeën hebt uitgeschreven en in kaart gebracht, u’goed hebt onderzocht binnen uw vakgebied en een groep contacten hebt waarop u’wacht om de potentiële namen te testen, laten we alle kwaliteiten van wat een goede bedrijfsnaam is doornemen.
Het is aandachttrekkend. Uw bedrijfsnaam moet onderscheidend zijn, gemakkelijk te onderscheiden van uw concurrentie. Denk aan kwaliteiten die uw bedrijf biedt en die uw concurrentie niet biedt. Hoe kan dat in de naam tot uitdrukking komen?
Het is memorabel. Om voor de hand liggende redenen - u wilt dat de naam in het voor- en achterhoofd blijft hangen voor degenen die hem tegenkomen. Noteer wat u opvalt en waarom.
Het is toekomstbestendig. Denk na over uw bedrijf’s verhaal, waarden, en belangrijkste differentiators als je brainstormen. Hoe groot of uitgebreid denkt u te kunnen groeien? Zorg ervoor dat elk aspect van uw naam deze toekomstige uitbreiding niet beperkt. U wilt een naam die met u mee kan en zal evolueren.
Het is inclusief. Zorg ervoor dat de naam niet beledigend is en zo inclusief mogelijk. U wilt dat uw bedrijf bijdraagt aan een klimaat waarin respect, gelijkheid en positieve erkenning van verschillen worden gecultiveerd.
Het is gebruiksvriendelijk. Uw bedrijfsnaam moet gemakkelijk uit te spreken, te spellen en in Google in te typen zijn. Kijk of je het bij een paar lettergrepen kunt houden. Wegversperringen zoals moeilijke woorden zullen invloed hebben op hoe goed uw naam werkt met uw concept. Dit is vooral belangrijk als het gaat om SEO.
Het heeft diepte. Voor een grote taak als de naamgeving van je bedrijf, moet je ervoor zorgen dat er intentionaliteit achter zit. Het heeft geen zin om willekeurig een naam te kiezen zonder een verhaal erachter.
Het zit vol energie. Hoe vitaal voelt deze naam? Bruist hij? Geeft de potentiële bedrijfsnaam je een opgewonden gevoel?
Het is beschikbaar. Onderzoek handelsmerken, gebruik het GoDaddy domeinnaam zoeken, test of handvatten beschikbaar zijn op sociale media. Kijk door de US trademark search, UK trademark search, en EU trademark search om te beginnen.
;Wat is het Logogenie verhaal?
De Logogenie is in feite een samengestelde naam, die speelt met zowel “logo” en “genie”. De inspiratie achter onze bedrijfsnaamgeving was het idee dat alles als bij toverslag gebeurt met een genie. “Jinn” is het Arabische zelfstandig naamwoord waarvan genie is verengelsd, en de primaire betekenis is "aanpassen”. Net als bij het logo ontwerp en onze generator, zijn geesten aanpasbaar. Bovendien hebben deze bovennatuurlijke wezens hun weg gevonden naar de popcultuur als gelukkige, vrolijke personages vol persoonlijkheid. Als je aan geesten denkt, denk je aan een duidelijk beeld. In combinatie met design, of in ons geval, “logo”, krijgen we ook een duidelijk beeld.
Terug in 2014 in het begin waren we op zoek naar een geautomatiseerde logo ontwerp site. Op dat moment bestond er slechts een handjevol logo makers. Het was ons idee om het verschil te maken met next level functies en logo templates. We wilden design toegankelijker maken voor iedereen.
Wanneer branding en logo ontwerp samenkomen, voelt het inderdaad als magie. Wat het nog spectaculairder maakt, is het gebruiksgemak voor iedereen. De generator fungeert als de geest: een vriendelijke helpende hand bij de ondersteuning van uw bedrijf. Een geest weet alles, en in ons geval weet de geest alles over logo's.
De naam is sinds het begin blijven hangen, en we denken niet dat die snel zal veranderen. Wij houden van onze Logogenie.
Het flexibele karakter van de naamgeving van een bedrijf
Larry Ackerman, een auteur en expert op het gebied van organisatorische en persoonlijke identiteit staat achter zijn woorden, ““Identiteit is oorzaak; merk is gevolg, en de sterkte van de eerste beïnvloedt de sterkte van de tweede.”
Hoewel het belangrijk is om een naam te vinden die echt en authentiek is voor uw bedrijf, weet dat er flexibiliteit is in het hernoemen en rebranden en het revolutioneren van uw bedrijf naarmate het zich ontwikkelt. Een naam versterkt de uitvoering, de visie, de producten, de diensten en het team achter dit alles. De naam is niet het eindpunt.
Je kunt altijd platforms samenvoegen. U kunt altijd rebranden, al zal dat veel tijd en geld kosten - dus laat deze zo lang en zo veel mogelijk tellen. Nu’s de tijd om aan de slag te gaan en die opvallende, gedenkwaardige, toekomstbestendige, inclusieve, gebruiksvriendelijke, doordachte energieke en beschikbare bedrijfsnaam te creëren.
Als u eenmaal een bedrijfsnaam hebt, waarom probeert u dan niet online een logo te ontwerpen
Logogenie’s derde generatie gratis logo maker kunt u uw bedrijf’s industrie en voorkeur lettertype opgeven. Via drie stappen kunt u uw logo personaliseren door middel van uw bedrijfsnaam en baseline, of slogan. Eerste stap: bedrijfsgegevens invoeren. Er is een ruime keuze aan industrieën, waaronder bouw, mode, technologie, wellness, voeding, transport en meer. Stap twee: kies een logosjabloon. Er zijn er honderden beschikbaar, en na uw keuze kunt u een voorbeeld bekijken en downloaden. Aanpassing gebeurt door onbeperkte aanpassingen. Lay-out, kleurenpalet, lettertypes en symbolen kunnen worden aangepast. Stap drie: een download in hoge resolutie is beschikbaar, en in vele formaten. Het logo ontwerp is compatibel met programma's als Adobe Illustrator en Photoshop.
Caption: Ontwerp je eigen logo met de Logogenie logo maker
Het ontwerpen van een logo wordt gemakkelijk gemaakt door duidelijke tabbladen aan de linkerkant, met opties om verder te ontwerpen door middel van pictogrammen, details en symbolen, kleurenpaletten en plaatsing. Logogenie’s eenvoudig te gebruiken “undo” en “redo” opties aan de linkerkant maken uitgebreide experimenten mogelijk. Er zijn nieuwe opties, zoals de optie voor sociale netwerken, resizing voor specifieke sociale platforms en eenvoudiger branding, evenals de optie voor exclusiviteit, die u rechten en contractaanbiedingen voor auteursrechten geeft.
Naar rechts is er de handige “recenter” tool om alles uitgelijnd te houden mocht je daarvoor kiezen. Naast de “recenter” tool, vindt u de “help” optie, waar alle tutorial video's gemakkelijk toegankelijk zijn om te helpen met vragen die kunnen komen tijdens het ontwerpproces. Onder de video's is er een snelle inleiding over het gebruik van Logogenie’s ontwerpgereedschappen. De video's leggen ook uit hoe u tekst kunt aanpassen, het juiste gebruik van kleuren en kleurverlopen kunt toepassen en tips over het toevoegen van speciale details aan uw logo-ontwerp.
Online chat is altijd beschikbaar, mocht je vragen hebben over dit onderdeel van het spel. Veel plezier!
Start met het ontwerpen van je logo