Een omslagfoto van Facebook, ook bekend als een Facebook-banner, is de grotere foto bovenaan je profiel, rechts en boven je profielfoto. Net als je profielfoto zijn omslagfoto's openbaar. Dit betekent dat iedereen die je profiel bezoekt ze allebei kan zien. Facebook-omtrekken - hoe u die hier.
Facebook covers hebben de mogelijkheid om bezoekers op zoveel manieren aan te zetten tot engagement, zoals het bezoeken van je website, het kopen van een product of dienst, het inschrijven, het vernemen van een belangrijke aankondiging of evenement, of het ondernemen van elke gewenste actie die je bovenaan je pagina wilt promoten. Waarom zijn covers zo belangrijk? Covers zijn reclameborden, of belangrijke onroerend goed ruimte op uw bedrijfspagina. Deze Call-To-Action visuals hebben het potentieel om bezoekers om te zetten in leads, en het is toevallig het eerste wat bezoekers zien.
Er zijn dagelijks miljoenen potentiële doelklanten die Facebook bezoeken, aangezien Facebook een van de grootste wereldwijde social media platforms is. Bedrijven kunnen dit in hun voordeel gebruiken en doen dat ook, waarbij Facebook-covers de naamsbekendheid vergroten, het woord over uw bedrijf verspreiden en u in staat stellen u te onderscheiden van de rest.
Specificaties
Omslagfoto's van Facebook worden op een desktop het best weergegeven op 851 pixels breed en 315 pixels hoog en minder dan 100 kilobytes. Ze worden het snelst geladen als een sRGB JPG-bestand. Op smartphones zijn de omslagfoto's van Facebook 640 pixels breed en 360 pixels hoog. Meer daarover hier.
Facebook video covers zijn ook een optie, waarbij ze vergelijkbaar met foto's worden weergegeven. De aanbevolen grootte is 820 pixels bij 462 pixels. De video moet tussen 20 en 90 seconden lang zijn. Ze worden niet automatisch afgespeeld of de audio van de video wordt automatisch afgespeeld, dus zorg ervoor dat de video nog steeds even boeiend is terwijl u dit in gedachten houdt. Met dat gezegd, Facebook cover video's bieden een geweldige kans om uw merk te promoten en kunnen vaak boeiender zijn dan foto's.
Een korte opmerking over profielfoto's nu je hier toch bent: Hun grootte is 180 bij 180 pixels op computers, en 128 bij 128 pixels op smartphones. Profielfoto's worden altijd in een vierkant bijgesneden. Het is belangrijk in gedachten te houden hoe coverfoto's of video's en profielfoto's er samen uitzien en esthetisch consistent te blijven.
Regels voor coverfoto
Facebook geeft belangrijke regels die u moet volgen bij het maken van uw omslagfoto. Als deze regels niet worden gevolgd, bestaat de kans dat deze wordt verwijderd en dat uw pagina wordt verbannen. Uw omslagfoto of video mag geen inbreuk maken op iemands copyright of misleidend en bedrieglijk zijn. Je kunt beter geen merken, producten of sponsors van derden opnemen. Zorg ervoor dat de foto of video zowel gezinsvriendelijk als veilig voor het werk is.
Beste praktijken
Algemeen ontwerp
Zorg ervoor dat je het algemene ontwerp van je Facebook-pagina in gedachten houdt bij het toevoegen of wijzigen van zowel een profielfoto als een omslagfoto of video. Volg basic logo design principles om een strak en gedenkwaardig ontwerp te maken. Denk aan tekst, grootte van grafische elementen, lay-out en witruimte. Maak het ontwerp van uw omslagfoto niet te ingewikkeld, want chaos kan uw publiek wegjagen. Zoek evenwicht binnen de visuals die u opneemt (dit geldt ook voor uw bedrijfslogo), maar denk na over hoe het naar rechts uitgelijnd kan worden. Uw Facebook-profielfoto is links uitgelijnd, dus het is zinvol om de dingen in evenwicht te brengen door woorden, afbeeldingen, grafieken, enz. aan de andere kant op te nemen.
Ken uw publiek
Wie zijn uw potentiële klanten aan wie u uw producten of diensten wilt verkopen? Wat zou hun aandacht trekken? Handig is dat Facebook een “insight” tabblad biedt waar u gemakkelijk mensen kunt vinden in categorieën als geslacht, locatie en primaire taal. Zodra u deze gegevens hebt, maakt u een omslagfoto die uw publiek aantrekt en een blijvende indruk achterlaat.
Heerlijke vertegenwoordiging
Kies visuals die uw bedrijf eerlijk vertegenwoordigen. Facebook-covers hebben de mogelijkheid om merkstijl en waarden te communiceren via kleuren en thema's. Vraag uzelf af waar uw bedrijf voor staat. Hoe kan dit worden gecommuniceerd via je omslagfoto? Heb je vaardigheden of nieuwe diensten om te laten zien? Gebruik omslagfoto's in uw voordeel door dat weer te geven, bijvoorbeeld door middel van lettertypehiërarchie.
Consistentie
Consistentie is de sleutel. Vermijd het vaak veranderen van je omslagfoto, zodat je publiek blijft herkennen waar je bedrijf over gaat. Het’s mogelijk om een uitbreiding van uw profielfoto te creëren door middel van repeterende visuals. Dit kan er gedurfd en visueel verbluffend uitzien als het precies goed wordt uitgevoerd.
Mobiele optimalisatie
Omdat veel van uw klanten uw zakelijke Facebook-pagina zullen bekijken via smartphones, is het belangrijk dat uw pagina ook is ontworpen met mobiele optimalisatie in gedachten. Zorg ervoor dat zowel uw profielfoto als uw omslagfoto of video optimaal worden bekeken op zowel het web als mobiel.
Toezegging
Waarom een Facebook-pagina zonder engagement? Om een sfeer te creëren, de gemeenschap te versterken en een gesprek te beginnen, moet u aantrekkelijke beelden en tekst opnemen in uw omslagfoto op Facebook. Wees creatief! Gebruik hashtags, vette letters met beknopte zinnen of je slogan. Wees je eigen billboard.
Gebruik Logogenie om uw Facebook cover te ontwerpen
Wij hebben een optie voor sociale netwerken, die u kunt kopen om u kant-en-klare afbeeldingen van uw logo te geven, specifiek voor sociale netwerkplatforms.
Voor meer algemene social media tips en trucs, kunt u onze post met de titel “Branding your social network pages” waarin we succesvolle manieren schetsen om onze logo generator te gebruiken voor aanvullende social media platforms, zoals Twitter, LinkedIn, Instagram en Youtube.
Heeft u branding nodig voor uw volgende bedrijf
Logogenie’s derde generatie gratis logo maker maakt het mogelijk om uw bedrijf’s industrie en het gewenste lettertype te specificeren. Via drie stappen kunt u uw logo personaliseren door middel van uw bedrijfsnaam en baseline, of slogan. Eerste stap: bedrijfsgegevens invoeren. Er is een ruime keuze aan industrieën, waaronder bouw, mode, technologie, wellness, voeding, transport en meer. Stap twee: kies een logosjabloon. Er zijn er honderden beschikbaar, en na uw keuze kunt u een voorbeeld bekijken en downloaden. Aanpassing gebeurt door onbeperkte aanpassingen. Lay-out, kleurenpalet, lettertypes en symbolen kunnen worden aangepast. Stap drie: een download in hoge resolutie is beschikbaar, en in vele formaten. Het logo ontwerp is compatibel met programma's als Adobe Illustrator en Photoshop.
Start het ontwerpen van je logo