Je eerste zakelijke blog beginnen is zeker een ingewikkelde taak. De overvloed aan informatie kan een beginnende ondernemer vaak eerder verwarren dan verlichten. Waarom? Omdat de markt voortdurend verandert. Het verandert extreem snel en niemand kan “het stoppen”.
Daarom moet elke blogbeginner begrijpen dat het succesvol ontwikkelen van een blog slimme actie vereist. Er zijn veel factoren die bijdragen tot het succes van een start-up. Een van de belangrijkste is het ontwerp van het platform en van het merk als geheel.
Om precies te zijn is het logo een van de kritische componenten van een succesvol merk. Als je iets bovengemiddelds ontwikkelt, iets dat de definitie van “blog” overstijgt, betekent dit dat je van plan bent een merk te ontwikkelen.
Het logo is het primaire element dat de identiteit van uw merk’s weergeeft. Het is de eerste factor die wordt voorgesteld aan een nieuwe geïnteresseerde prospect, en het is de visuele aanwijzing die uw blogbezoekers, volgers en klanten zullen onthouden.
Daarom is het kiezen van uw eerste zakelijke blog’s logo beslist een belangrijke maatregel en beslissing. Daarom deel ik in de post van vandaag’een aantal tips en trucs die je daarbij zullen helpen. Let op en pas toe!
Start met het ontwerpen van je logo
1.Controleer uw concurrenten
Voordat je iets briljants, iets origineels, iets helemaal van jou probeert te verzinnen, moet je de logo's van je concurrenten’s bekijken. Door dit te doen, kunt u meteen “een gevoel”krijgen voor de dans van uw nichemarkt, wat betekent dat u’in staat zult zijn om te vertellen wat werkt en wat niet.
Als je het werk van je concurrent’s kunt analyseren zonder te interpreteren en zonder te proberen ideeën te stelen – gewoon observeren, zul je eigenlijk meer begrijpen over wat het algemene publiek wil van jouw niche type merken.
2.Kies iets waar je lang van zult houden
.Je moet iets kiezen waar je echt van houdt, iets wat niet lang heeft geduurd om te “weten’dat het de bedoeling is. Je weet waar ik het over heb – kiezen met je hart en intuïtie in plaats van je ratio, a.k.a. het intellect.
Als eigenaar van de blog zou u de meest geschikte persoon moeten zijn om iets te ontwerpen dat bij uw merk past. Dus als je geen ervaring hebt met ontwerpen, is dat geen excuus om je niet bezig te houden met de ontwikkeling van een logo voor je blog.
3.Don’t Exaggerate
Wat ik bedoel met de opmerking dat je niet moet overdrijven is het simpele feit dat een logo fatsoenlijk moet zijn, niet perfect. Er bestaat niet zoiets als perfect, en zelfs als dat wel zo zou zijn, zou het nog steeds’niet zo veel tellen omdat uw bedrijf niet betrouwbaar/afhankelijk van inhoud is. Als je de beslissing neemt, probeer dan zelfbewust te zijn en in een positie van evenwicht tussen redenering en intuïtie.
4.Het moet de identiteit, cultuur en missie van uw merk weerspiegelen
Uw logo moet alles zijn wat uw merk is. U weet – een beeld zegt meer dan duizend woorden, en ja, een logo kan echt duizend woorden overbrengen als het’s goed is afgestemd op uw merk’s identiteit, cultuur of missie.
Zoals John Nelson, Marketing Manager bij essay geeks suggereert, “Coca-Cola” zien mensen entertainment, geluk, vakantie, familie, vreugde – de rode kleur, de Kerstman, de biljoen-dollar reclame, en de psychologie achter dit merk maakt dat de meeste mensen Coca-Cola associëren met vreugde.”
Nu – hun logo is eenvoudig en on point, en het is in eerste instantie gebaseerd op een auditieve cue. Nogmaals, je moet je laten inspireren door mensen/bedrijven die al hebben bereikt wat jij wilt bereiken, en dat is een succesvolle zakelijke logo plaatsing.
5.Kies de juiste kleuren
De eenvoudigste manier om de kleur van uw merk te bepalen gaat als volgt: identificeer uw doelgroep en bereik personen die waarschijnlijk uw blog zullen bezoeken. Vraag hen welke kleuren zij verkiezen bij het lezen van een blog en geef hen 4-5 opties. Nadat ze de kleuren hebben gekozen, vraag hen waarom ze die hebben gekozen en ‘stuur hen” naar de diepere betekenis van hun keuze. Vraag hen daartoe hoe deze kleuren hen doen voelen.
Als je patronen krijgt en je vindt de kleuren die “het” beste hebben gepresteerd in je onderzoek, moet je er gewoon voor gaan!
6.Let op veelzijdigheid
Een goed logo ziet er geweldig uit in verschillende formaten, ook op reclamemateriaal. Let daarom bij uw keuze op de veelzijdigheid. Allereerst wilt u het op uw website gebruiken. Vervolgens kan het logo verschijnen op uw visitekaartje, borden, kleding, enzovoort. Zorg ervoor dat het’er goed uitziet op al het nodige materiaal dat u’in de toekomst wilt gebruiken!
7.Beschouw professionals en wees niet bang om te investeren
Als je geen deskundige ontwerper bent, moet je waarschijnlijk kiezen voor een professional die weet wat hij doet. Geld kan een probleem zijn, maar tenzij u bereid bent het op zijn minst te overwegen, moet u niet eens proberen een zakelijke blog te beginnen, want om geld te verdienen moet u vaak geld investeren.
Een professional zal zijn werk altijd beter kennen dan jij en dus altijd betere resultaten genereren. Als je het belang van je logo hebt begrepen, moet je ook begrijpen dat zoals een logo kan helpen, het ook kan beschadigen. Als het er onprofessioneel uitziet, kunnen uw startup en uw succes op lange termijn daaronder lijden!
Takeaways
Het kiezen van het juiste logo voor je eerste zakelijke blog is een cruciale stap naar een voorspoedige ontwikkeling op lange termijn. Aangezien je “here to stay” bent, moet je ook bedenken dat je je logo altijd kunt veranderen als je dat echt wilt. Dat’s omdat uw merk niet afhankelijk is van uw logo, en mensen zich altijd kunnen aanpassen aan de door u gewenste verandering.