Begin met het ontwerpen van uw logo

Het juiste logo voor uw blog ontwerpen

Gepubliceerd: 30.07.2018

Je eerste zakelijke blog beginnen is zeker een ingewikkelde taak. De overvloed aan informatie kan een beginnende ondernemer vaak eerder verwarren dan verlichten. Waarom? Omdat de markt voortdurend verandert. Het verandert extreem snel en niemand kan “het stoppen”.

Daarom moet elke blogbeginner begrijpen dat het succesvol ontwikkelen van een blog slimme actie vereist. Er zijn veel factoren die bijdragen tot het succes van een start-up. Een van de belangrijkste is het ontwerp van het platform en van het merk als geheel.

Om precies te zijn is het logo een van de kritische componenten van een succesvol merk. Als je iets bovengemiddelds ontwikkelt, iets dat de definitie van “blog” overstijgt, betekent dit dat je van plan bent een merk te ontwikkelen.

Het logo is het primaire element dat de identiteit van uw merk’s weergeeft. Het is de eerste factor die wordt voorgesteld aan een nieuwe geïnteresseerde prospect, en het is de visuele aanwijzing die uw blogbezoekers, volgers en klanten zullen onthouden.

Daarom is het kiezen van uw eerste zakelijke blog’s logo beslist een belangrijke maatregel en beslissing. Daarom deel ik in de post van vandaag’een aantal tips en trucs die je daarbij zullen helpen. Let op en pas toe!

 

Start met het ontwerpen van je logo


1.Controleer uw concurrenten

Voordat je iets briljants, iets origineels, iets helemaal van jou probeert te verzinnen, moet je de logo's van je concurrenten’s bekijken. Door dit te doen, kunt u meteen “een gevoel”krijgen voor de dans van uw nichemarkt, wat betekent dat u’in staat zult zijn om te vertellen wat werkt en wat niet.

Als je het werk van je concurrent’s kunt analyseren zonder te interpreteren en zonder te proberen ideeën te stelen – gewoon observeren, zul je eigenlijk meer begrijpen over wat het algemene publiek wil van jouw niche type merken.

 

2.Kies iets waar je lang van zult houden

.

Je moet iets kiezen waar je echt van houdt, iets wat niet lang heeft geduurd om te “weten’dat het de bedoeling is. Je weet waar ik het over heb – kiezen met je hart en intuïtie in plaats van je ratio, a.k.a. het intellect.

Als eigenaar van de blog zou u de meest geschikte persoon moeten zijn om iets te ontwerpen dat bij uw merk past. Dus als je geen ervaring hebt met ontwerpen, is dat geen excuus om je niet bezig te houden met de ontwikkeling van een logo voor je blog.

3.Don’t Exaggerate

Wat ik bedoel met de opmerking dat je niet moet overdrijven is het simpele feit dat een logo fatsoenlijk moet zijn, niet perfect. Er bestaat niet zoiets als perfect, en zelfs als dat wel zo zou zijn, zou het nog steeds’niet zo veel tellen omdat uw bedrijf niet betrouwbaar/afhankelijk van inhoud is. Als je de beslissing neemt, probeer dan zelfbewust te zijn en in een positie van evenwicht tussen redenering en intuïtie.


4.Het moet de identiteit, cultuur en missie van uw merk weerspiegelen

Uw logo moet alles zijn wat uw merk is. U weet – een beeld zegt meer dan duizend woorden, en ja, een logo kan echt duizend woorden overbrengen als het’s goed is afgestemd op uw merk’s identiteit, cultuur of missie.

Zoals John Nelson, Marketing Manager bij essay geeks suggereert, “Coca-Cola” zien mensen entertainment, geluk, vakantie, familie, vreugde – de rode kleur, de Kerstman, de biljoen-dollar reclame, en de psychologie achter dit merk maakt dat de meeste mensen Coca-Cola associëren met vreugde.”

Nu – hun logo is eenvoudig en on point, en het is in eerste instantie gebaseerd op een auditieve cue. Nogmaals, je moet je laten inspireren door mensen/bedrijven die al hebben bereikt wat jij wilt bereiken, en dat is een succesvolle zakelijke logo plaatsing.

 

5.Kies de juiste kleuren

De eenvoudigste manier om de kleur van uw merk te bepalen gaat als volgt: identificeer uw doelgroep en bereik personen die waarschijnlijk uw blog zullen bezoeken. Vraag hen welke kleuren zij verkiezen bij het lezen van een blog en geef hen 4-5 opties. Nadat ze de kleuren hebben gekozen, vraag hen waarom ze die hebben gekozen en ‘stuur hen” naar de diepere betekenis van hun keuze. Vraag hen daartoe hoe deze kleuren hen doen voelen.

Als je patronen krijgt en je vindt de kleuren die “het” beste hebben gepresteerd in je onderzoek, moet je er gewoon voor gaan!

 

6.Let op veelzijdigheid

Een goed logo ziet er geweldig uit in verschillende formaten, ook op reclamemateriaal. Let daarom bij uw keuze op de veelzijdigheid. Allereerst wilt u het op uw website gebruiken. Vervolgens kan het logo verschijnen op uw visitekaartje, borden, kleding, enzovoort. Zorg ervoor dat het’er goed uitziet op al het nodige materiaal dat u’in de toekomst wilt gebruiken!

 

7.Beschouw professionals en wees niet bang om te investeren

Als je geen deskundige ontwerper bent, moet je waarschijnlijk kiezen voor een professional die weet wat hij doet. Geld kan een probleem zijn, maar tenzij u bereid bent het op zijn minst te overwegen, moet u niet eens proberen een zakelijke blog te beginnen, want om geld te verdienen moet u vaak geld investeren.

Een professional zal zijn werk altijd beter kennen dan jij en dus altijd betere resultaten genereren. Als je het belang van je logo hebt begrepen, moet je ook begrijpen dat zoals een logo kan helpen, het ook kan beschadigen. Als het er onprofessioneel uitziet, kunnen uw startup en uw succes op lange termijn daaronder lijden!


Takeaways

Het kiezen van het juiste logo voor je eerste zakelijke blog is een cruciale stap naar een voorspoedige ontwikkeling op lange termijn. Aangezien je “here to stay” bent, moet je ook bedenken dat je je logo altijd kunt veranderen als je dat echt wilt. Dat’s omdat uw merk niet afhankelijk is van uw logo, en mensen zich altijd kunnen aanpassen aan de door u gewenste verandering.

 

Start het ontwerpen van uw logo

 

Bekijk onze andere artikelen

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

Een slimme marketingstrategie is cruciaal, zelfs voor een bouwbedrijf. Een marketingstrategie helpt u niet alleen om klanten te werven; het kan veel van uw bedrijfsproblemen oplossen.   Een succesvolle marketingstrategie stelt u in staat om duidelijkheid te krijgen over uw doel; het zal het team in staat stellen om zich te concentreren op dat doel en de coördinatie gemakkelijker maken. Bovendien zal het u...

Lees meer
Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Het valt niet te ontkennen. De afmetingen van onze schermen krimpen en mobiele apparaten nemen in hoog tempo de wereldmarkt over. Het wijdverbreide gebruik van smartphones en tablets heeft waardevolle nieuwe marketingkanalen gecreëerd. Maar het is duidelijker dan ooit dat een one size fits all benadering van mobiel logo-ontwerp niet langer volstaat in de digitale advertentieruimte. Responsieve logo's lossen deze ...

Lees meer
Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Wanneer je met afbeeldingen werkt, werk je waarschijnlijk op een bepaald moment in Photoshop. Adobe Photoshop is misschien wel de bekendste, populairste grafische ontwerpsoftware ter wereld en als zodanig is het al tientallen jaren toonaangevend in de industrie. Dat betekent niet dat het makkelijk te leren is. Of dat het intuïtief werkt. Veel ontwerpers lopen tegen problemen aan als ze met Photoshop leren werken....

Lees meer
Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Ongeacht uw branche is het hebben van een aantrekkelijke en functionele website tegenwoordig een must. De concurrentie is immers harder dan ooit, mede door de pandemie van 2020 die ons heeft gedwongen ons leven naar het internet te verplaatsen. Ondernemers van nu moeten hun spel verbeteren en meer moeite doen om hun online aanwezigheid op te bouwen, onder meer met messaging-apps voor bedrijven, zoals WhatsApp for Bus...

Lees meer

Genereer nu een AI-gegenereerd logo

U moet uw bedrijfsnaam invoeren
x