Begin met het ontwerpen van uw logo

Hoe ontwerp je het perfecte logo voor youtube met onze logo maker?

Gepubliceerd: 20.08.2020

Hoe maak ik een logo voor youtube?



Waarom Youtube?

 

Youtube, het videoplatform en bloeiend socialemedianetwerk, is de op één na meest bezochte website ter wereld en de grootste zoekmachine op het web. Ondanks dit fenomeen is het nog grotendeels onbekend terrein voor bedrijven die de mogelijkheden van het platform voor groei en betrokkenheid willen benutten.

 

Youtube biedt een ruimte voor alle bedrijven om wereldwijd te groeien door vertrouwen op te bouwen en een gezaghebbende stem te vestigen binnen een branche. Zelfs kleine bedrijven kunnen video getuigenissen gebruiken om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen voor hun merk, producten en diensten.  Het’s veel gemakkelijker om te verbinden en te engageren via online video's als je het vergelijkt met geschreven inhoud. Door growing an online presence bij een internationaal publiek, zet u de weg vrij voor grotere missies, grotere kansen. Het beste deel van dit alles? Het is gratis. 

We’gaan in op waarom Youtube een uitstekende bron is voor kleine bedrijven en ondernemers, schetsen de beste ontwerppraktijken voor je kanaal (inclusief logogebruik!), en bieden onze favoriete Youtubers van dit moment. 

 

De indeling van een Youtube kanaal 

 

Gebruik van het logo in profielfoto's / kanaalpictogrammen / avatars
Herkenbaarheid kan gemakkelijk worden bereikt door een effectief logo ontwerp. Het’s belangrijk om op te merken dat Youtube logo's worden gebruikt in zowel watermerken als in profielfoto's, die ook wel kanaaliconen of avatars worden genoemd. Een watermerk maken is eenvoudig met een watermerk maken tool.

Een gebruikersicoon is een avatar, foto of afbeelding die wordt weergegeven op de hoofdpagina en naast gebruikerscommentaren. Deze vierkante afbeelding heeft een standaard formaat van 800 x 800 pixels en een JPG, GIF, BMP, of PNG bestandstype. Geanimeerde GIF's zijn niet mogelijk. Wanneer bezoekers naar je kanaal komen, zien ze het icoontje in de linkerbovenhoek van je kanaal. Zorg ervoor dat je bij het ontwerpen van je logo rekening houdt met rond bijsnijden en dat belangrijke tekst of afbeeldingen niet worden weggesneden. Vierkante of ronde afbeeldingen worden weergegeven op 98 x 98 pixels. Blijf consistent met uw andere sociale kanalen en coördineer visueel met de banner. Meer informatie over het beheer van uw kanaalpictogram vindt u hier.

 

Profiel

Best practises to design a logo for youtube

 

Je profiel is superbelangrijk voor je kanaal. Het bevat waardevolle informatie, zoals je naam of bedrijfsnaam, maar ook andere social media handles, websitelinks en je branche. U kunt een aangepaste URL voor uw kanaal aanmaken zodra u ten minste 100 abonnees hebt, ten minste 30 dagen op het platform bent, een kanaalpictogram en kanaalkunst hebt geüpload. Je icoon of logo zal ook zichtbaar zijn in het profiel, dat op het platform wordt verkleind. Om ervoor te zorgen dat het icoon er goed uitziet op kleinere schermen, moet je een afbeelding uploaden van 800 x 800 pixels.

 

Beschrijvingen


Vermeld altijd, altijd, altijd uw bedrijfsnaam en relevante product-/dienstnamen als tags in elke video die u uploadt. Beschrijvingen kunnen maximaal 5.000 tekens bevatten, met belangrijke trefwoorden voorop. Hier kunt u hashtags, links naar afspeellijsten op uw kanaal en een inhoudspagina toevoegen. 

 

Banner


Banners zijn ideaal om uw kijkers te informeren over wat voor soort kanaal u bent, hoe vaak u uploadt en om nuttige links te delen. Net als bij Facebook-banners biedt Youtube mogelijkheden voor branding bovenaan de homepage van uw kanaal. De exacte vereiste afmetingen voor banners op Youtube zijn 2560 x 1440 pixels, met een maximale bestandsgrootte van 2MB. Het’s belangrijk om rekening te houden met verschillende weergaven afhankelijk van het apparaat waarop uw kanaal wordt bekeken.

 

Wanneer YouTube wordt geopend vanaf een tv, wordt het beeld volledig weergegeven en bedekt het de achtergrond van je kanaal met de aanbevolen resolutie van 2560 x 1440 pixels. Op een desktop zal de oppervlakte van het beeld 2560 x 423 pixels zijn. Het zichtbare gebied  op een tablet display zal 1855 x 423 pixels zijn.

 

Dumbnail ontwerp

 

Thumbnail designs zijn eigenlijk de eerste kans om je publiek aan te trekken en een blijvende indruk te maken. Ze geven context met ondersteunende tekst, en je moet het onder de zeven woorden houden. Wij houden van Tube Filter’s definitieve gids, waarin ze in detail uitleggen hoe je de meest effectieve thumbnail-ontwerpen maakt en je logo erin verwerkt. De aanbevolen grootte voor thumbnails is 1280 x 720 pixels. Implementeer dienovereenkomstig grote teksten en opvallende visuals. 

 

Trailer

 

Youtube draait om laten zien, niet om vertellen. De trailer op je kanaal is de eerste video die wordt getoond wanneer een gebruiker op je pagina komt. Dit is je kans om je logo of product of dienst te introduceren, inhoud van je kanaal te laten zien en bezoekers aan te moedigen zich te abonneren. De beste formule is om het allemaal kort te houden, te bedenken wat de meeste aandacht zou trekken en zo authentiek mogelijk te zijn voor wat je kanaal inhoudt. 

Overweeg royalty free muziek toe te voegen aan je kanaaltrailer, omdat het de kijkers meer zal vermaken. De juiste keuze van royalty free muziek op uw video laat uw video's unieker en professioneler klinken en zet ook een gewenste toon voor uw inhoud. Het's essentieel om te helpen creëren onderdompeling en u te helpen verbinden met uw kijkers. HookSounds is een royalty free muziekdienst waar u'een diverse en exclusieve collectie muziek, intro's & outro's en geluidseffecten vindt!

 

CTA's

 

CTA's, of call-to-actions in de context van Youtube zijn kaarten, bumperadvertenties en watermerken. Kaarten zijn kleine, transparante CTA's die uitklappen als erop wordt geklikt. Je kunt kaarten gebruiken om gebruikers naar je website of een aankooplink te leiden, maar ook naar andere video's op je kanaal. Bumperadvertenties zijn videoadvertenties van zes seconden die aan het begin of einde van een video verschijnen. Watermerken zijn aangepaste abonnementsknoppen die zichtbaar zijn voor niet-abonnees op je kanaal. U vindt de instructies om deze aan uw video's toe te voegen hier. 

 


Beste ontwerpmethoden voor uw Youtube kanaal


Best practises to design a logo for youtube

 

Toepassing van succesvolle ontwerpconcepten op uw kanaal

 

Vermijd trends en blijf trouw aan uw bestaande huisstijl. De psychologie van kleuren is hier bijzonder relevant, omdat Youtube zo'n visueel marketinginstrument is. We’hebben je gedekt in tdeze blogpost over kleurencombinaties evenals deze blogpost over de betekenis van kleuren binnen branding en design. 

 

Heb een bewuste strategie

 

Zoals bij elk marketingaspect voor uw bedrijf, is de intentie achter de strategie cruciaal. Het onderhouden en updaten van je kanaal is je hoogste prioriteit. Daarbinnen is het belangrijk om ervoor te zorgen dat alle Youtube branding aspecten bij elkaar passen en samenhangend zijn.

 

De kracht van analytics

 

Youtube biedt kwantitatieve inzichten voor uw kanaal en uw publiek’s gedrag. Dit omvat kijkcijfers, gemiddelde kijktijd, abonneedemografie, eventueel gegenereerde inkomsten en interactiepercentage.

 

Gebruik hashtags

 

Kies hyperrelevante hashtags om uw inhoud beter onder de aandacht te brengen. Zie deze hashtags als een manier om alles wat je deelt digitaal te archiveren en organiseren. Zorg ervoor dat je er niet meer dan vijftien kiest, want die worden genegeerd. 

 

Onderzoekswedstrijd en inspiratie

 

Weet waar je tegenop ziet, maar ook hoe je kanaal eruit moet zien. Het is belangrijk om de kanalen van concurrenten te bekijken. YouTube. Door dit proces, kunt u notities maken over video view counts, betrokkenheid door opmerkingen, en in het algemeen om een gevoel van wat uw specifieke publiek zal worden aangetrokken te krijgen.  

 

Je favoriete YouTubers hebben het potentieel om technieken en best practices te onthullen die views, inschrijvingen en betrokkenheid stimuleren. Zelfs als zij’s niet binnen uw niche vallen, is het’s zeker mogelijk om deze strategieën aan te passen om uw eigen aanhang te vergroten.

 

Inspirerende Youtube kanalen die een goede branding en logo hebben



Best practises to design a logo for youtube

 

Als een van de meest succesvolle educatieve videogemeenschappen heeft Skillshare ongelooflijk werk geleverd door grote ideeën op een duidelijke en georganiseerde manier te faciliteren. Hun kanaal is gemakkelijk te navigeren, en hun missie is duidelijk: verken je creativiteit.
 

Marie Forleo - is een Amerikaanse ondernemer met 659k volgers, en heeft zichzelf verheven tot inspiratiebron voor andere ondernemers die van plan zijn door te breken in de Youtube-sfeer. Forleo communiceert een toegankelijke, onderhoudende en oprechte sfeer voor degenen die zoeken en vechten om te werken binnen een industrie waar ze van houden. 
 

TED - is een bekend platform voor inspirerende discussie, en hun Youtube kanaal is het perfecte voorbeeld voor consistente visuele Youtube branding. Door hun gedurfde rode flitsen en aandachttrekkende titels biedt TED alleen al daarin inspiratie.
 

Nyma Tang - heeft organisch een gemeenschap opgebouwd van 1,25 miljoen abonnees die geïnteresseerd zijn in inclusieve schoonheids- en modeonderwerpen. Deze Amerikaanse schoonheidsvlogger en activiste richt zich op het tegengaan van discriminatie op basis van huidskleur en gebruikt haar verbazingwekkende aanhang om te onderwijzen en te inspireren. 
 

BMW - Autoliefhebbers krijgen een eerste blik op officiële lanceringsfilms en webseries van het BMW-kanaal. We houden van hun Youtube branding en vinden het super effectief door de Youtube-specifieke videoseries die ze exclusief op hun kanaal uitbrengen. 

 

Hoe gebruikt u onze logo maker voor uw Youtube logo behoeften

 


Onze logo maker is de perfecte oplossing voor het maken van een Youtube logo, icoon en aanvullende visuals voor uw kanaal. Via de Logogenie sociaal netwerk optie kunt u klare afbeeldingen van uw logo kopen speciaal voor sociale netwerk platformen - inclusief Youtube.

Om meer tips en trucs over sociale media te lezen, kunt u onze post “Branding your social network pages” vinden, waarin we succesvolle manieren beschrijven om onze logomaker te gebruiken voor andere sociale media platforms, zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram. 
 

De Logogenie Ontwerpwedstrijd

 

Logogenie’s derde generatie gratis logo maker kunt u uw bedrijf’s industrie en voorkeur lettertype opgeven. Via drie stappen kunt u uw logo personaliseren door middel van uw bedrijfsnaam en baseline, of slogan. Eerste stap: bedrijfsgegevens invoeren. Er is een ruime keuze aan industrieën, waaronder bouw, mode, technologie, wellness, voeding, transport en meer. Stap twee: kies een logosjabloon. Er zijn er honderden beschikbaar, en na uw keuze kunt u een voorbeeld bekijken en downloaden. Aanpassing gebeurt door onbeperkte aanpassingen. Lay-out, kleurenpalet, lettertypes en symbolen kunnen worden aangepast. Stap drie: een download in hoge resolutie is beschikbaar, en in vele formaten. Het logo ontwerp is compatibel met programma's als Adobe Illustrator en Photoshop. 

 

Logogenie's logo maker

Caption: Ontwerp je eigen logo met de Logogenie logo maker
 

Het ontwerpen van een logo wordt gemakkelijk gemaakt door duidelijke tabbladen aan de linkerkant, met opties om verder te ontwerpen door middel van pictogrammen, details en symbolen, kleurenpaletten en plaatsing. Logogenie’s eenvoudig te gebruiken “undo” en “redo” opties aan de linkerkant maken uitgebreide experimenten mogelijk. Er zijn nieuwe opties, zoals de optie voor sociale netwerken, resizing voor specifieke sociale platforms en eenvoudiger branding, evenals de optie voor exclusiviteit, die u rechten en contractaanbiedingen voor auteursrechten geeft. 

Naar rechts is er de handige “recenter” tool om alles uitgelijnd te houden mocht je daarvoor kiezen. Naast de “recenter” tool, vindt u de “help” optie, waar alle tutorial video's gemakkelijk toegankelijk zijn om te helpen met vragen die kunnen komen tijdens het ontwerpproces. Onder de video's is er een snelle inleiding over het gebruik van Logogenie’s ontwerpgereedschappen. De video's leggen ook uit hoe u tekst kunt aanpassen, het juiste gebruik van kleuren en kleurverlopen kunt toepassen en tips over het toevoegen van speciale details aan uw logo-ontwerp. 

Online chat is altijd beschikbaar, mocht je vragen hebben over dit onderdeel van het spel. Veel plezier!  
 

Start met het ontwerpen van je logo

 

Bekijk onze andere artikelen

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

Een slimme marketingstrategie is cruciaal, zelfs voor een bouwbedrijf. Een marketingstrategie helpt u niet alleen om klanten te werven; het kan veel van uw bedrijfsproblemen oplossen.   Een succesvolle marketingstrategie stelt u in staat om duidelijkheid te krijgen over uw doel; het zal het team in staat stellen om zich te concentreren op dat doel en de coördinatie gemakkelijker maken. Bovendien zal het u...

Lees meer
Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Het valt niet te ontkennen. De afmetingen van onze schermen krimpen en mobiele apparaten nemen in hoog tempo de wereldmarkt over. Het wijdverbreide gebruik van smartphones en tablets heeft waardevolle nieuwe marketingkanalen gecreëerd. Maar het is duidelijker dan ooit dat een one size fits all benadering van mobiel logo-ontwerp niet langer volstaat in de digitale advertentieruimte. Responsieve logo's lossen deze ...

Lees meer
Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Wanneer je met afbeeldingen werkt, werk je waarschijnlijk op een bepaald moment in Photoshop. Adobe Photoshop is misschien wel de bekendste, populairste grafische ontwerpsoftware ter wereld en als zodanig is het al tientallen jaren toonaangevend in de industrie. Dat betekent niet dat het makkelijk te leren is. Of dat het intuïtief werkt. Veel ontwerpers lopen tegen problemen aan als ze met Photoshop leren werken....

Lees meer
Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Ongeacht uw branche is het hebben van een aantrekkelijke en functionele website tegenwoordig een must. De concurrentie is immers harder dan ooit, mede door de pandemie van 2020 die ons heeft gedwongen ons leven naar het internet te verplaatsen. Ondernemers van nu moeten hun spel verbeteren en meer moeite doen om hun online aanwezigheid op te bouwen, onder meer met messaging-apps voor bedrijven, zoals WhatsApp for Bus...

Lees meer

Genereer nu een AI-gegenereerd logo

U moet uw bedrijfsnaam invoeren
x