Begin met het ontwerpen van uw logo

Logo Maker Vs Logo Generator | Wat zijn de belangrijkste verschillen?

Gepubliceerd: 20.10.2020

Wanneer u een goed uitziend logo nodig hebt, zijn er veel logo-generatoren tot uw beschikking. Maar wat je eigenlijk nodig hebt is een logo maker, niet een logo generator. Ze klinken vergelijkbaar, maar het zijn eigenlijk twee heel verschillende dingen. Zoals hun namen al aangeven, genereert een logo-generator een logo voor je, terwijl een logomaker een set tools is die je kunt gebruiken om je eigen logo te maken. 

Je zou in de verleiding kunnen komen om voor een logo-generator te gaan, omdat het klinkt als minder werk. Hé, dat snappen we. Maar dat is precies waarom je niet voor een logo-generator moet kiezen. Wanneer je het werk niet zelf doet, heb je veel minder controle over het eindproduct. En als je niet veel controle hebt over je logo, eindig je waarschijnlijk met iets vergeetbaars. 

Don’t worry – een logo maker gebruiken betekent zelf het ontwerpwerk doen, maar geloof ons, het is geen zwaar werk. Logogenie’s logo maker maakt het ongelooflijk eenvoudig voor iedereen om hun eigen premium logo te maken, geen codering of ontwerp vaardigheden nodig.  

 

Wat’s het verschil tussen een Logo Maker en een Logo Generator?


Om het eenvoudig te zeggen: een logo maker genereert uw logo voor u. Een logo maker daarentegen geeft u de hulpmiddelen om uw eigen logo te maken. Een logomaker daarentegen geeft je de tools die je nodig hebt om je eigen logo te maken. 

Laten we eerst eens uitwerken hoe een logomaker werkt. 


Logogenie is het beste van twee werelden. Het is een logo-generator en logomaker in één!  Je begint met een logotempate die wordt gegenereerd met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit betekent dat Logogenie zal komen met aangepaste logo ontwerpen op basis van uw bedrijfsinformatie! Daarna is het aan u om het logo aan te passen met de online tools die beschikbaar zijn op de site.

Elke logo maker heeft een iets andere set van tools en een iets andere tool functionaliteit. Maar in de kern geven ze je allemaal tools die je kunt gebruiken om je logo’s algemene vorm, het kleurenpalet, het lettertype dat je gebruikt voor de tekst en het logo’s hoofdbeeld te kiezen.

Sommige logo makers zoals Logogenie hebben enorme bibliotheken vol lettertypes, afbeeldingen en sjablonen die je kunt gebruiken, terwijl anderen...dat niet hebben.

Wanneer u op zoek bent naar de juiste logo maker om uw logo te maken, zorg er dan voor dat u er een kiest die u veel aanpassingsmogelijkheden biedt. Dan... Er zijn logo generatoren. 

 

Logo maker vs logo generator, wat zijn de kernverschillen


Net als logo makers is elke logo generator anders. Maar ze werken allemaal op dezelfde manier:
 

- Je geeft informatie op zoals je merknaam en tagline
- Je kiest je branche
- Je kiest een paar trefwoorden over je merk’s persoonlijkheid
- Je kiest een of meer merkkleuren


En zodra je al deze informatie hebt verstrekt, krijg je’s één logosuggestie of pagina's met logosuggesties. Ze worden allemaal gegenereerd met behulp van een algoritme dat de door u verstrekte informatie gebruikt om iets te creëren dat uw merkpersoonlijkheid perfect weergeeft. Het probleem is dat het een algoritme is en geen mens. En uw merk moet mensen aanspreken, geen computers. Dus om iets te maken dat mensen aanspreekt, moet uw logo door een mens worden gemaakt. 


Een menselijke ontwerper weet wanneer hij de regels moet overtreden om een effectief ontwerp te maken. Een computer niet. Dus wanneer uw logo door een algoritme is ontworpen, kan het technisch gezien wel bij uw bedrijf passen–een vierkant logo in marineblauw voor een bank, een rond roze logo voor een bakkerij bijvoorbeeld–maar het legt niet noodzakelijkerwijs vast waarin uw merk verschilt van andere merken in uw branche. U zou bijvoorbeeld uw bank’s progressieve waarden kunnen benadrukken door een gele bliksemschicht toe te voegen aan uw marineblauwe logo–het algoritme zou dat niet doen omdat dat niet past in zijn logica.


Populaire logo-generatoren


We hebben een paar van deze logo-generatoren in detail behandeld in een vorig bericht. Hun verschillen gaan verder dan welke informatie je moet verstrekken en hoeveel logo concept suggesties je krijgt – sommige bieden ondersteuning nadat je je logo hebt gemaakt en sommige bieden eenvoudige manieren om je logo af te drukken op visitekaartjes, pennen en andere swag.

 Logo maker vs logo generator, wat zijn de belangrijkste verschillen

 

Logo generatoren zijn misschien populair, maar ze zijn niet echt gemakkelijker te gebruiken dan logo makers. Natuurlijk is er minder werk aan verbonden – je brengt je merk letterlijk terug tot een paar kerncomponenten en laat het algoritme zijn werk doen – maar als het aankomt op het aanpassen van je logo, doe je hetzelfde: kleuren verwisselen, verschillende lettertypes proberen, het logo’s hoofdbeeld veranderen. 


Een logo-maker betekent meer opties


Wanneer u een logo-generator gebruikt, begint u niet met een lege lei. In plaats daarvan begin je met het logo concept dat de AI naar je uitspuugt. Dat betekent niet dat je het logo niet kunt aanpassen – meestal kan dat wel – maar vaak betekent het dat je gebonden bent aan een beperkte set aanpassingsmogelijkheden. Een logo-generator kan bijvoorbeeld een reeks logosjablonen hebben voor elke bedrijfstak.

Als u tijdens de eerste vragenlijst “bouw”hebt geselecteerd als uw bedrijfstak, krijgt u alleen de sjabloonopties te zien die de generator biedt voor bouwlogo's. Dat betekent gekruiste hamers, vierkante logo's en een vierkante vorm. Dat betekent gekruiste hamers, vierkante logo's met daarop driehoeken om op huizen te lijken en andere generieke bouwgerelateerde afbeeldingen. Het betekent ook dat je geen toegang hebt tot de sjablonen voor merken in andere sectoren, zoals creatieve diensten en onderwijs.

 

Logo maker vs logo generator, wat zijn de kernverschillen

 

Hier’s waarom dat’s slecht is: u’s loopt sjablonen mis die mogelijk perfect zijn voor uw merk. Laten we zeggen dat u een dansstudio bent die regelmatig country western dansavonden organiseert. U kiest “studio's” als branche en krijgt een heleboel sjablonen die eruitzien als fotostatieven, schildersezels en filmrollen. Misschien krijgt u zelfs een sjabloon met een spotlight of een paar balletschoenen. Maar als je “fashion,”had gekozen, had je misschien de optie gehad om je logo te voorzien van een cowboyhoed of een paar westernlaarzen, waardoor het meer bij je specifieke dansstudio past. 


Dit geldt ook voor je lettertype. Als je een paar sleutelwoorden over je merk noemde, koos de generator een of een paar lettertypen die bij de door jou gekozen sleutelwoorden pasten. Het algoritme kon er geen rekening mee houden dat u een genuanceerde merkpersoonlijkheid hebt en u creatieve lettertypevoorstellen doen die dat nauwkeurig weergeven. Kortom, als je een logo-generator gebruikt, moet je je merk in een doosje stoppen. 


Hoe kies je een logo-maker


Er zijn veel logo-makers op het web en net als logo-generatoren variëren ze in kwaliteit. Als je op zoek bent naar de juiste logomaker, zoek er dan een die je zoveel mogelijk opties biedt. Dat betekent honderden lettertypes, een volledige reeks kleuren om uit te kiezen en de mogelijkheid om je logo op verschillende manieren te veranderen. 


Here’s een snelle blik op wat Logogenie’s logo maker biedt:
 

- Honderden lettertypes, ingedeeld in zeven verschillende groepen
- De mogelijkheid om zoveel elementen als je wilt boven en onder elkaar te plaatsen om een logo met diepte te creëren
- Een volledige bg kleurenselector – geen vooraf bepaalde kleurenschema's hier
- Een volledige bibliotheek van iconen die je kunt gebruiken en volledig kunt aanpassen

 

Logo maker vs logo generator, wat zijn de kernverschillen

 

Wanneer je een logo maker kiest, kijk dan niet alleen naar de aanpassingsmogelijkheden van het logo. Kijk naar wat de logomaker je biedt, zoals:


- Eenvoudige resizing

- Je logo in een vectorformaat, zodat je het gemakkelijk omhoog of omlaag kunt schalen

- Een prijs die binnen je budget past

 

Het maximale uit een logomaker halen


Een logomaker geeft u hulpmiddelen, maar ze zijn slechts zo effectief als uw oog voor design. Als je niet weet hoe elementen zoals kleuren, vormen en lettertypes je unieke merkpersoon communiceren, lees dan onze recente blog posts over deze onderwerpen: 

 

- What are the different font types to use for your logo design
- Vormen gebruiken om logo's te ontwerpen: The Emotions Behind Circles, Squares & More
- De betekenis van kleuren en hoe ze te gebruiken met brand design

 

Neem de tijd om te begrijpen hoe u uw merkpersoonlijkheid effectief visueel kunt overbrengen en schets vervolgens een paar logo-ideeën.  Ga vervolgens aan de slag met deze ideeën, zodat u ze tijdens het ontwerpen kunt gebruiken. 


Probeer verschillende kleurencombinaties in uw logo. Probeer ook variaties op deze kleuren, zoals lichtere of donkerdere tinten, meer of minder verzadigde tinten en het omdraaien van de hoofdkleur van uw logo’s met de accentkleur. Een goede logo maker geeft u een onbeperkt aantal aanpassingen aan uw logo (in tegenstelling tot een logo generator, waarvan vele het aantal aanpassingen dat u kunt maken begrenzen), dus profiteer optimaal en speel met uw logo totdat het perfect is. 

 

Logo maker vs logo generator, wat zijn de kernverschillen

 

Leer de logomaker ook goed kennen. Een logomaker met veel tools kan op het eerste gezicht intimiderend overkomen, maar meer tools betekent gewoon meer manieren om je logo aan te passen. Speel met elk van hen en kijk hoe uw logo eruit ziet in verschillende stijlen, zoals met een schaduw of in zwart-wit versus volledige kleur. U hebt waarschijnlijk toch meerdere versies van uw logo nodig: verschillende groottes, een minimalistische versie voor kleinere instellingen zoals uw Twitter-profielfoto en een zwart-wit- of grijstintenversie voor drukwerk waarbij kleur geen optie is. Hoe vaardiger u bent met een logomaker, hoe beter u deze kunt gebruiken om een aangepast logo te maken dat alles over uw merk perfect weergeeft. 

 

Bekijk onze andere artikelen

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

5 doeltreffende marketingstrategieën voor uw bouwbedrijf

Een slimme marketingstrategie is cruciaal, zelfs voor een bouwbedrijf. Een marketingstrategie helpt u niet alleen om klanten te werven; het kan veel van uw bedrijfsproblemen oplossen.   Een succesvolle marketingstrategie stelt u in staat om duidelijkheid te krijgen over uw doel; het zal het team in staat stellen om zich te concentreren op dat doel en de coördinatie gemakkelijker maken. Bovendien zal het u...

Lees meer
Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Wat is een responsief logo en waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Het valt niet te ontkennen. De afmetingen van onze schermen krimpen en mobiele apparaten nemen in hoog tempo de wereldmarkt over. Het wijdverbreide gebruik van smartphones en tablets heeft waardevolle nieuwe marketingkanalen gecreëerd. Maar het is duidelijker dan ooit dat een one size fits all benadering van mobiel logo-ontwerp niet langer volstaat in de digitale advertentieruimte. Responsieve logo's lossen deze ...

Lees meer
Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Hoe gebruik je photoshop om je vector logo in minuten te bewerken!

Wanneer je met afbeeldingen werkt, werk je waarschijnlijk op een bepaald moment in Photoshop. Adobe Photoshop is misschien wel de bekendste, populairste grafische ontwerpsoftware ter wereld en als zodanig is het al tientallen jaren toonaangevend in de industrie. Dat betekent niet dat het makkelijk te leren is. Of dat het intuïtief werkt. Veel ontwerpers lopen tegen problemen aan als ze met Photoshop leren werken....

Lees meer
Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Onze stap-voor-stap gids voor het bouwen van een succesvolle bedrijfswebsite voor beginners

Ongeacht uw branche is het hebben van een aantrekkelijke en functionele website tegenwoordig een must. De concurrentie is immers harder dan ooit, mede door de pandemie van 2020 die ons heeft gedwongen ons leven naar het internet te verplaatsen. Ondernemers van nu moeten hun spel verbeteren en meer moeite doen om hun online aanwezigheid op te bouwen, onder meer met messaging-apps voor bedrijven, zoals WhatsApp for Bus...

Lees meer

Genereer nu een AI-gegenereerd logo

U moet uw bedrijfsnaam invoeren
x