Het ontwerpen van een logo is geen gemakkelijke taak. Uw logo is een visuele weergave van uw bedrijf. Net als bij het laten ontwerpen van uw logo door een professional, moet u rekening houden met een aantal belangrijke aspecten voordat u aan de slag gaat. In zekere zin zult u uzelf moeten informeren over hoe u te werk moet gaan. Hier zijn vijf belangrijke dingen die u in gedachten moet houden voordat u begint met het ontwerpen van uw logo.
Uw doelmarkt
U moet weten wie uw doelgroep is, en hoe dat uw logo’s stijl zal beïnvloeden. Richt u zich op mannen of vrouwen? Is er een bepaalde branche waar u zich op richt? Welke leeftijd heeft u in gedachten? Verschillende ontwerptechnieken werken voor verschillende soorten producten, doelgroepen en industrieën. Details over de levensstijl van uw doelgroep, het productieproces en de gebruikte materialen kunnen ook relevant zijn. Deze details zullen een aanzienlijke invloed hebben op het ontwerp van uw logo en moeten serieus worden overwogen.
Start met het ontwerpen van je logo
Informatie over uw bedrijf
Uw merkwaarden zullen een grote rol spelen in de esthetiek van uw logo-ontwerp. “Uw briefing moet informatie bevatten over waar u denkt dat uw merk past in verschillende spectrums. Beschrijf waar uw merk zich bevindt op het volwassen/jonge spectrum, het speelse/gesofisticeerde spectrum, het economische/luxe spectrum en het letterlijke/abstracte spectrum. Schrijf wat details op over je bedrijfsnaam, in het bijzonder, hoe je hem gepresenteerd wilt hebben,” Wil je hem in één regel of meerdere? Moet het worden afgedrukt in hoofdletters of kleine letters? Beslis of u uw slogan wilt integreren in uw logo. U kunt ook een logo ontwerpen waarbij de slogan op een later tijdstip kan worden verwijderd. Deze latere optie vereist meer ontwerpbestanden en kan de kosten verhogen, dus houd daar rekening mee.
Kies uw kleuren
Ze lijken misschien een klein detail, maar kleuren hebben de kracht om een logo op te laten vallen en aandacht te trekken. Als u specifieke kleuren in gedachten hebt voor uw logo, vermeld deze dan in uw logo-ontwerpopdracht. Als u dat niet hebt, is dat ook goed. U kunt op de site een reeks kleurenschema's vinden. Daarom is het goed om enkele kleuren voor te stellen, maar sta ook open voor de voorgestelde kleuren. Bij het kiezen van uw kleuren, houd in gedachten dat het’s best overeenkomt met een kleurenschema dat u al gebruikt op uw bedrijfswebsite.
Bepaal tijdschema en budget
Het kan wat tijd kosten om te experimenteren en uw weg te verkennen naar een geweldig ontwerp. Als u wat extra tijd neemt, vergroot u de kans dat u het perfecte logo voor uw kleine bedrijf krijgt. Geef uzelf een tijdsbestek dat revisies toelaat voor de beste resultaten. Niemand praat graag over geld, maar als eigenaar van een klein bedrijf bent u waarschijnlijk erg gesteld op uw budget, dus het’s noodzakelijk. Zorg ervoor dat u de juiste opties kiest voor uw logo. U moet altijd kiezen voor een vectorformaat, omdat u dit formaat nodig hebt voor het drukken. De optie voor sociale netwerken is ook zeer interessant, omdat u uw logo waarschijnlijk op uw sociale netwerkpagina's zult gebruiken. U kunt de opties en prijzen bekijken op de volgende link : https://www.logogenie.net/pricing
Tot slot
De kwaliteit van uw logo begint met uw logo-ontwerpopdracht. Als u dit onderdeel goed aanpakt, hebt u alle middelen in handen om een logo te ontwerpen dat zich echt onderscheidt van de rest. Deze stap mag u niet over het hoofd zien, want dan kunt u een logo krijgen dat niet echt is wie u bent.
Over de auteur : Grace Carter is schrijver bij Australian Essayroo en Big Assignments services, waar ze de kwaliteit van de dienst verbetert en de inhoud beheert. Ook is Grace tutor bij Acadamized writing consulting.