Wanneer u het logo van uw merk ontwerpt, moet u drie grote ontwerpkeuzes in gedachten houden: • Vorm • Font • Color Vorm verwijst naar de algemene vorm van het logo en de daarin gebruikte vormen, en lettertype verwijst naar het lettertype (of de lettertypes) die u kiest. Beide ontwerpkeuzes communiceren de persoonlijkheid van uw merk. Kleur werkt er nauw mee samen en voe...
De juiste kleurencombinatie vinden voor uw logo is erg belangrijk. Het bepaalt de sfeer van uw merk en helpt u zich te onderscheiden van de rest van de concurrentie. Wanneer je je bedrijf begint en je begint na te denken over welk logo je gaat ontwerpen. Het is een goed idee om de ontwerpstijl te bestuderen en ook het soort kleurencombinaties die soortgelijke bedrijven gebruiken. Veel bedrijven doen dit niet goed en...
Wanneer u op zoek bent naar het juiste lettertype voor uw logo, kan de enorme hoeveelheid keuzes waarmee u wordt geconfronteerd, overweldigend zijn. De snelste manier om dat aantal te beperken en het perfecte lettertype te vinden, is op zoek gaan naar een duidelijk idee van welk lettertype het beste bij uw merk past. Het juiste lettertype kiezen voor uw logo Het juiste lettertype voor uw l...
Van Chef Boyardee tot Whole Foods, iedereen in de voedsel-, drank- en levensmiddelenbranche heeft een logo nodig. Of het nu een cartoonmascotte is voor kinderen of een woordspeling voor volwassenen, logo's voor eten en drinken kunnen een goede indruk maken, de merkherkenning verbeteren en zelfs mensen een beetje hongerig maken. Maar zelfs als je’meer een “Little Debbie&r...
Van de weinige historische logo ontwerpen in de moderne tijd, heeft Starbucks terecht zijn weg naar de top gevonden. Het internationale koffiemerk groeide uit van een kleine detailhandelaar tot hoe we het nu kennen. Het logo van Starbucks had zijn eigen fascinerende reis, een reis die nog steeds zal evolueren en groeien. We duiken in de geschiedenis en het ontwerp van de vele facetten van het Starbucks-log...
Hoewel we geneigd zijn de onderwijsindustrie hoog aan te slaan vanwege haar altruïstische doelstellingen, staan scholen en onderwijsbedrijven niet boven het beïnvloeden van hun reputatie met branding. De waarheid is dat educatieve branding net zo goed een academische traditie is als late cramsessies. De meeste scholen hebben immers al mascottes, slogans en herkenbare kleurstellingen. Alles wat ze nodig hebben is...
Het is geen geheim dat het gekozen lettertype van invloed is op de manier waarop mensen uw boodschap interpreteren. Wanneer u crafting the perfect logo om het gezicht van uw merk te zijn, is het lettertype (of de lettertypes!) dat u kiest voor de tekst in uw logo van belang... heel erg belangrijk. Een lettertype dat algemeen aanvoelt, zorgt voor een saai, vergeetbaar logo en een lettertype dat niet bij uw merk pas...
2020 is aangebroken en we verwachten dat dit nieuwe decennium veranderingen zal brengen in de status quo van logo ontwerp. Logo ontwerp is historisch gezien vrij stabiel vanwege de gemeenschappelijke elementen van tijdloze logo's die de gedachten van klanten vasthouden. We verwachten echter dat 2020 het begin zal zijn van een aantal interessante wendingen in de wereld van logo ontwerp. Elke grafisch ontwerpe...
Het maken, opzetten en onderhouden van een blog vergt tijd en vaardigheden, maar het belang en de voordelen ervan mogen niet worden onderschat. Een blog kan enorm nuttig zijn voor bedrijven als het gaat om SEO en het vergroten van het verkeer naar uw website. Een blog kan een plek creëren waar u de eerste interactie met potentiële klanten kunt krijgen. Bloggen zou een overheersend onderdeel van uw marketingstra...
Logo ontwerp voor productetiketten Het ontwerpen van een logo voor uw bedrijf is een creatieve onderneming die veel denkwerk vereist. U wilt niet alleen dat uw logo nauwkeurig overbrengt wie u bent als bedrijf — en er geweldig uitziet terwijl u dat doet — u’zult ook moeten overwegen hoe het eruit zal zien op uw productetiketten. Hieronder volgen enkele overwegingen die u in gedachten moet houden bi...
Elk jaar spendeert bijna elk bedrijfsmerk in deze wereld miljoenen dollars met als doel hoger te komen in de zoekresultaten van Google’s. In feite is het de droom van elke content marketeer om de nummer 1 plek te krijgen voor het meest geprefereerde, hoog volume zoekwoord. Dit kan het ultieme doel zijn voor al uw SEO-inspanningen, maar het gebeurt niet van de ene op de andere dag. En terwijl dat doel een dro...